Webforms 2.0 - online formularer

MailPlatform har indbygget wizards, der gør det intuitivt at skabe formularer til tilmelding, afmeldingsflow, afmelding og opdater profil.

Funktionerne fjerner behovet for at kunne kode, for at indsætte indbydende formularer på dit website eller din webshop. Med drag-and-drop vælges nemt de felter og egne felter, der skal være i de ønskede formularer. Samtidigt bestemmes hvilken side den nye kontaktperson skal se, efter vedkommende har udfyldt formularen.

Der er ingen begrænsninger i antal mulige formularer. Alle typer af formularer er tilgængelige på dansk, engelsk, tysk, norsk, svensk og finsk. Du kan selv lave flere sprog.

Tilmeldingsflow

En formularer på dit website eller din webshop, er en effektiv måde, for at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Samtidigt vil kvaliteten af modtagerne være i top. MailPlatform sørger for at det juridiske er på plads. Når en person udfylder formularen, vil vi automatisk sende en mail, og bede personen om at bekræfte sin tilmelding. Vi gemmer personens IP-adresse og tiden, og kan dermed på jeres vegne dokumentere tilmeldingen.

Med wizard funktionen trækkes de ønskede felter ned i formularen, det kan udover email adressen der er obligatorisk, være fornavn, efternavn, firmanavn eller hvad du ønsker formularen skal indeholde. Dernæst bestemmes teksten i den email personen vil modtage, hvor vores standard kan anvendes eller nemt tilpasses. Og hvilken side personen skal se, efter formularen er udfyldt, kan også indsættes her. Igen er det muligt at anvende vores standard side.

Nu er formularen klar til at blive indsat på jeres webside.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Afmeldingsformular

Vi anbefaler ikke at placere en afmeldingsformular på nettet, men alene anvende den internt. Modtagerne af nyhedsbrevet kan sikkert afmelde sig med et klik fra mailen.

Ved af anvende afmeldingsformularen internt, vil feks kundeservice have et hurtigt værktøj til at afmelde personer der ringer eller skriver. MailPlatform vil automatisk sende en bekræftelse på udmeldingen.

Afmeldingsflow fra en kampagne

Ligesom det er vigtigt at skabe et velkomstflow med en autoresponder, er det også vigtigt at tage pænt afsked med modtagere. Derfor har vi designet et flow til formålet.

Med få klik kan flowet bestemmes. Skal modtageren bekræfte sin afmelding, hvilken side skal de se efter afmelding og hvilken tekst skal e-mailen med bekræftelsen indeholde.

Ved at kombinere opdater profil og afmeldingsflowet, kan modtageren møde et valg om at ændre sine præferencer istedet for en direkte afmelding. Kontakt MailPlatform for at høre mere om disse muligheder. Her ses et eksempel fra en af vore kunder.

Opdater profil flowet

Modtagerens profil i MailPlatform er de felter, du har valgt at tilknytte en kontaktliste. Disse felter kan modtagerne selv vedligeholde (ændre), med et klik fra en tilsendt kampagne. Med vores wizard funktion kan du sammensætte formularen, og tilføje et design der matcher din virksomheds profil.

Mange kunder anvender adskillige varianter af formularen, og bruger dem istedet for spørgeskema modulet, binder dem sammen med feks en konkurrence, og får modtagerne til at fortælle mere om bestemte interesser, emner eller give feedback.

På den måde vil dine data om modtagerne, dine kunder eller kommende kunder og interessenter, blive beriget og meget mere værdifulde. Berigede data kan anvendes til bedre målretning, ved at bruge de mange indbyggede værktøjer til formålet.

Send til en ven

Funktionen send til en ven skal anvendes med varsomhed i Danmark og det meste af Europa. Det er vigtigt at følge retningslinierne, i Danmark udstukket af Forbrugerombudsmanden, for at undgå udsendelse af SPAM i forbindelse med anvendelse af funktionen. MailPlatform registrerer antal gange funktionen er anvendt, hvilket vil fremgå af statistikken for kampagnen der er delt.

Eksemplet i grafikken til højre er et opdater profil flow fra CBS.