Update Profile - bliv klogere på dine modtagere

Vi udnytter Update Profile til segmentering

MailPlatform kan udnytte data om modtagerne intelligent på flere måder. Men det kræver at fundamentet er på plads. Enten kan fundamentet komme fra andre systemer gennem feks vores API, Datasync eller opdatering gennem kundernes opdatering af egen profil.

Opdateringen kan også ske med Update Profile, der er en berigelse af links i nyhedsbrevet. Links fra er billede, en knap eller en tekst, der som vanligt peger på din hjemmeside eller webshop. Det er ikke særlige links, der udgør Update Profile, men blot en berigelse af et helt normalt link.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Update Profile i billeder og tekst

Det er nemt at berige links med den dedikerede funktion eller masseopdateringsværktøjet

Der findes 2 måder hvormed links kan beriges med funktionen Update Profile. Den ene gemmer sig i fanen Update Profile bag ved oprettelsen af et nyt link. Som billedet viser vælges hvilket Custom Field og værdi der skal sættes ved klik på linket.

Arbejder du med store kampagner, hvor indholdet i kampagnerne ofte går helt eller delvist igen, kan du med fordel anvende vores masseopdateringsværktøj. Værktøjet finder alle links i kampagnen, og opstiller dem på række for nem opdatering.

Funktionen kan endog lære af tidligere mapninger fra en anden kampagne. Dermed sparer du store mængder tid, samtidig med modtagernes adfærd registreres optimalt.


Adfærden er fundamentet for Relevant Content

Uden Update Profile links ingen Relevant Content. Et beriget link fortæller MailPlatform, at en unik modtager har klikket på noget bestemt, og Update Profile berigelsen kategoriserer klikket ud fra din virksomheds kommercielle ønsker. Det kan være en t-shirt registreres i kategorien overdele.

MailPlatform sætter derudover en Relevance Score i forlængelse af modtagerens klik. Den hjælper Relevant Content med at bestemme hvilket indhold der skal rangere øverst i en unik modtagers nyhedsbrev.

Alle øvrige former for intelligent indhold og segmenter, samt automatiske flows, kan også udnytte værdierne der sættes af Update Profile funktionen.

Update Profile og Relevant Content er standard i alle abonnementer. Vores support er klar til at svare på spørgsmål om opsætning af Update Profile på telefon 72 44 44 44.

Se også webinaret om Relevant Content, der udnytter den opsamlede adfærd på den mest intelligente måde.