Send marketing SMS kampagner

MailPlatform er en cross-channel marketing platform med både SMS og email nyhedsbreve i samme løsning

Cross-channel betyder sammenhængende kommunikation gennem flere kanaler. MailPlatform har med tilføjelsen af SMS som en integreret del af løsningen, mulighed for at kombinere email og SMS i samme kampagne flow. 

MailPlatform understøtter udsendelse af marketing SMS beskeder i sammenhæng med email nyhedsbrevene.

 

Lad os først kigge på helt almindelige SMS kampagner

MailPlatform understøtter udsendelsen af helt almindelige marketing SMS kampagner.

Det er muligt at sende over 160 karakterer, hvilket er grænsen for 1 SMS. I princippet har vi ikke noget loft på længden af SMS beskederne, men anbefaler ikke at overstige længden af 3 beskeder.

Det koster 24 øre pr. SMS til danske modtagere.

mailplatform-sms3

 

Opnå op til 25% bedre feedback med opfølgende SMS 

Det er en helt almindelig torsdag. Marketingafdelingen arbejder på dagens segmenterede nyhedsbrev, der går ud til kædens 250.000 danske modtagere. Modtagerne er opdelt i tre segmenter: dame, herre og børn. Opdelingen er iøvrigt foretaget ud fra modtagernes adfærd i tidligere nyhedsbreve – ganske automatisk med et indbygget værktøj i MailPlatform.

mailplatform-sms1Nyhedsbrevet har tre blokke. En hovedblok som i virkeligheden består af segmenteret indhold, hvor modtagerens profil bestemmer om de modtager dame, herre eller børne relevante spots.

Fredag eftermiddag ved kæden, at mange forbrugere traditionelt er ude i de fysiske butikker. Derfor vælger marketingafdelingen at automatisere en opfølgende SMS, der fokuserer på et kuponlignende budskab, der alene kan anvendes i en fysisk butik. Nyhedsbrevet, udsendt dagen forinden, fokuserede ligeligt på online køb og køb i butik.

SMS beskeden vælger kæden at differentiere, hvor modtagere der har åbnet email nyhedsbrevet får en opfølgende besked. Kunderne der ikke åbnede mailen modtager en længere SMS besked. Indholdet i den længere SMS besked er også varierende afhængig af modtageren – altså om de tilhører dame, herre eller børne segmentet.

Havde butikskæden valgt at integrere kasseapparaterne med MailPlatform, kunne trigger mails (et begreb for mails der udsendes når bestemte regler er opfyldt) automatisk have fulgt op på kundernes køb.

 

Meget tæt integration

Den meget tætte integration mellem email og SMS giver nogle klare fordele. Som stand-alone kanal har SMS nogle klare begrænsninger, grundet formatet, men kombineret som beskrevet ovenfor bliver SMS beskeden til en slags “lille hjælper” der øger fokus på netop din virksomheds budskab.

mailplatform-sms4

Skærmbilledet ovenfor viser integrationen af SMS i trigger funktionalitet i MailPlatform. Eksemplet sender en besked 7 dage efter en bestemt dato. Her i det tænkte eksempel er det 7 dage efter kontaktpersonens fødselsdag. Nederst vælges SMS kampagnen der ønskes sendt.

Trigger beskeden kunne også være være blevet udløst på en bestemt dato, et filter kunne definere om en evt. forudgående email besked (som i eksemplet ovenfor) var blevet åbnet eller ikke åbnet.

Kontakt os og hør om mulighederne for automatiserede flows. Vores udviklingsafdeling arbejder intenst på at MailPlatform skal blive den førende marketing automation platform – foran kollegaer der koster 10-20 gange vores pris.

 

Kontakt os på support@mailplatform.dk for mere information – eller ring 72 444 444.

Prøv MailPlatform gratis i 30 dage

privacy Vi passer godt på dine oplysninger og deler dem ikke med andre.
Vi optager kun seriøse virksomheder, der ikke spammer, som kunder.