Verdens største analysevirksomhed, TNS der er en del af KantarMedia, og blandt andet ejer danske TNS-Gallup, anvender MailPlatform til deres mange udsendelser i flere lande.

DK·TNS_logohex


"MailPlatform udviste fra første kontakt stor fleksibilitet og har deres systemer så godt dokumenteret og forberedt at det var en smal sag at tilpasse og opsætte automatisering. MailPlatform systemet giver rigtig god feedback på udsendelser af emails, der kan bruges til optimering af leverancer".



Bo Nielsen, Associate Director, TNS-Gallup

I Danmark er Gallup en institution. Siden 1939 har Gallup leveret analyse- og rådgivningsarbejde, og er i dag Danmarks største i sin branche. Det samme gør sig gældende i mange af koncernens øvrige lande. “TNS er en kæmpe koncern, der har et massivt behov for høj leveringssikkerhed, hvilket er et godt match i forhold til MailPlatform”, fortæller Kim Østergaard der er grundlægger af MailPlatform.

En koncern udfylder en formular
“Vi troede ikke helt på det, dengang lige før påske i 2014, da der tikkede et ønske om prøveabonnement ind fra TNS-Gallup”, fortæller Jacob Blæsbjerg fra MailPlatform. Det skulle vise sig, at henvendelsen var meget seriøs, og få dage efter udsendte Index Danmark/Gallup divisionen deres første mailundersøgelser med MailPlatform.

Index Danmark/Gallup er et syndikeret media- og marketinginformationssystem, der løbende måler danskernes forbrug af medier og mærkevarer samt livsstil, adfærd, sociodemografi, interesser, aktiviteter og holdninger. Index Danmark har med MailPlatform opbygget en lang række automatiske flows og opfølgningsmails, der bidrager til succesraten af panelmedlemmerne. For en virksomhed, der har høje omkostninger ved opsamling af nye kontakter.

Selve løsningen
MailPlatform som standard produkt er løsningen for TNS-Gallup. Der er ikke udviklet særlige funktioner i løsningen, men alene opsætning af flows og formularer. Derudover har kunden selv oprettet nye felter, til brug for de mange individuelle data på modtagerne. Det kaldes for Customer Fields i MailPlatform, og mestres af langt de fleste kunder efter en udvidet opstartsrådgivning. “Det fortæller noget om vores fleksibilitet og dermed adaptionsevne overfor meget krævende kunder og løsninger”, fortsætter Kim Østergaard.

TNS-Gallup anvender integrationssnitfladen, XML API Webservice, til at automatisere udvekslingen af kontakter mellem deres interne systemer og MailPlatform. Samtidigt overføres detaljerede oplysninger retur om modtagernes reaktion – på udsendte kampagner og automatiske flows. Den viden anvendes til at kvalificere kontakter til telefonisk opfølgning, samt for at fange modtagere med ugyldige mailadresser og mange andre scenarier der afstedkommer andre handlinger.

“MailPlatform udviste fra første kontakt stor fleksibilitet og har deres systemer så godt dokumenteret og forberedt at det var en smal sag at tilpasse og opsætte automatisering. MailPlatform systemet giver rigtig god feedback på udsendelser af emails, der kan bruges til optimering af leverancer”, fortæller Bo Nielsen der er Associate Director i TNS-Gallup Danmark.

Levering af emails bliver vanskeligere
Send, vent et øjeblik og modtag derefter. I den optimale verden fungerer email kommunikation på den måde. Men så længe der findes ulovlig spam, og også lovlig spam, vil der være behov for spam-filtre, der vanskeliggør leveringen.

Derfor har MailPlatform udviklet MailRating. MailRating kigger på den enkelte modtager på tværs af kunder, men også individuelt på den enkelte kunde. Den viden bruges til at afgøre den mest optimale levering, samt som vejledning for kunden, der nemt kan se hvilke modtagere der bl.a bør modtage med hvilken frekvens

“Vi leverer flere hundrede millioner mails hver måned for vore kunder, både nyhedsbreve, spørgeskemaundersøgelser og transaktionelle mails – det er ordrebekræftelser, fakturaer, gavekort, værdibeviser og lignende”, beretter Kim Østergaard fra MailPlatform.