En af Nordens største virksomheder, Telia, vælger MailPlatform som leverandør af email marketing system til deres nye B2C kunder.

Løsningen understøtter telefonsalget og styrker kommunikationen med slutkunderne. “MailPlatform har på få dage lavet en komplet løsning til vores telesalg, hvor sælgerne kan indtaste kundens oplysninger og vælge de ønskede produkter, der indsættes dynamisk og sendes direkte til kunden”, fortæller Daniel Barnes, der er salgschef i Telia.

telia-mailplatform-callcenter

Automatiseret opfølgning

I alle brancher hvor forretningen udgøres af private kunder, kræves der stor volumen for at opnå kritisk masse. Det øger behovet for automatiseret opfølgning, at processer defineres i flows, der på baggrund af kundernes adfærd kan reagere.

“MailPlatform er bygget til at automatisere opfølgningen på udsendte kampagner, uanset om volumen er nogle få kontakter eller vi taler lister med millioner af modtagere”, fortæller Kim Østergaard der er grundlægger af virksomheden.

I en verden hvor mængden af spam konstant øges, er vigtigheden af målretning stærkt stigende. Det at sende så relevante mails som muligt er essentielt for succesen med email marketing. Det fortæller helt nye amerikanske undersøgelser, der er foretaget af bla Forrester og IBM.

I Danmark sender de fleste virksomheder desværre stadig uintelligente nyhedsbreve. Det er samme budskab til alle, udsendt uden hensyn til den enkeltes adfærd, geografi eller adfærd.

Tæt opfølgning

Løsningen fra MailPlatform giver Telia mulighed for at følge tæt op på potentielle kunder.

Vi kan naturligvis ikke afsløre præcist hvordan teleselskabet følger op på kunderne, men en anbefaling til best-practise kunne være som følger.

En kunde tilkendegiver interesse i at blive ringet op.

En sælger ringer til kunden.

Kunden takker nej til at blive kunde her og nu, men ja tak til at modtage et tilbud på email.

MailPlatform sender automatisk en skræddersyet mail til kunden. Mailen er gjort personlig og flettet med de produkter der er drøftet.

Efter en given periode kan et automatisk flow følge på på kunden.

Afhængig af kundens reaktion kan det trigge en ny mail, eller en sælger kan følge op på kunden.

“Værdien af en abonnementskunde er interessant for alle virksomheder. I MailPlatform tager vi vores egen medicin og følger op på alle kommende kunder med automatiserede flows”, konkluderer Kim Østergaard.