Marketing Automation

Marketing Automation er en velsmurt maskine, der sørger for dine kunder forbliver loyale. Og et centralt omdrejningspunkt i enhver kundeklub.

MailPlatform har værktøjerne til Marketing Automation, der automatiserer kampagner på tværs af medier. Du kan reagere intelligent på enhver handling, på tværs af email, SMS og web.

Vi hjælper din virksomhed med at opnå en endnu bedre bundlinie. Marketing Automation værktøjerne er inkluderet i alle abonnementer. Vi kalder funktionerne for Automated Flows og Intelligent Content.

Intelligent er indhold med udgangspunkt i modtageren
De fleste virksomheder sender desværre ikke intelligente nyhedsbreve. Og tager dermed ikke udgangspunkt i modtagerens interesser eller ønsker til indhold.

Nyhedsbreve der automatiseres eller sættes i flows, kaldes ofte for Marketing Automation. Marketing Automation behøver ikke være særlig intelligent, dog har afsenderen ofte tænkt over timingen og rækkefølgen på budskaberne.

Intelligent indhold med MailPlatform kan have mange ansigter. Det kan komme direkte fra en ekstern kilde, f.eks. en webshop og være produkter. Produkterne kan være udvalgt til den enkelte, ud fra tidligere adfærd på websitet, køb eller blot adfærd i nyhedsbrevet.

Funktionerne i MailPlatform kaldes External Content, Dynamic Content og Relevant Content.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Lyt, lær og reager derefter
At skabe individuelle kunderelationer var nemt i gamle dage. Den lokale slagter kendte sine kunder, han kunne målrette sit talte budskab til Fru Jensen.

I dag er udsalgsstederne blevet større, slagteren er mange steder rykket ind i supermarkedet, i storcentret eller i de kæmpe centre. Det betyder en lind strøm af kunder, hvor det personlige kendskab er gjort faktisk umuligt. Byttehandlen er et større kundegrundlag.

På nettet er ansigterne "tilslørede" på kunderne. De gemmer sig bag ved skærme af forskellig karakter. Det kalder på tracking og systemer til målretning af budskaberne.

MailPlatform er et sådant system, hvor du som afsender kan lære af modtagernes adfærd. Vi kalder det for Contact Update. MailPlatform lærer af modtagernes klik i et nyhedsbreve eller en SMS besked. Og modtager adfærdsdata fra webshoppen, websitet, økonomisystemet, CRM løsningen eller en helt femte kilde.

Den opsamlede adfærd kan direkte omsættes til intelligente flows af kampagner, der distribueres på email eller SMS. Eller dataene kan anvendes på andre kanaler - en variant af rigtig omnichannel marketing.

Velkommen, kampagner og flows målrettet interesser
Der er ikke noget som at blive budt hjerteligt velkommen. Det virker i den fysiske verden - og det virker i den digitale verden.

Byd en ny kontaktperson, en kommende kunde eller måske en kunde der lige har købt eller besøgt din service, velkommen med en målrettet mail eller SMS besked. Lær af hvor de har tilmeldt sig, hvad de har købt eller hvor de kommer fra.

Den handling de foretager sig i den første besked fra MailPlatform, skal du som afsender samle op og berige deres profil med. Samtidigt er det nemt at bygge segmenter, for de forskellige interesser.

Sælger du tøj, og spænder bredt indenfor f.eks. herre, dame og børn - vil det være relevant at målrette budskaberne til modtagerens behov. Fortæl MailPlatform at du sælger varer indenfor disse kategorier, og opsæt flows der reagerer på modtagernes adfærd. Klikker en modtager på herre kategorien. kan det afføde et nyt flow, alene fordi der foretages et skift af kategori. Er modtageren allerede i kategorien, kan der foretages en dybere målretning på f.eks. varekategori.