Jensen's Bøfhus digitaliserer kommunikationen

Nyhedsbreve med MailPlatform Builder, SMS kampagner, autorespondere, triggere, SMS autorespondere, webforms, koncern funktionen kunde admin, sammensatte segmenter og API. Det lyder som opskriften på noget et fusionskøkken har frembragt.

Vi ser det mere som ingredienslisten, der muliggør et veltilberedt måltid. Komponenter, der anvendt i deres rette sammenhæng bidrager med mere omsætning.

Vi anvender kanalerne til det de er bedst til. Både når det gælder opsamling af nye Club Jensen’s medlemmer, udsendelse af kampagner og automatiseret opfølgning. Derfor har vi valgt et sammenhængende system som MailPlatform

Andreas Sander, online manager, Jensen's Bøfhus

En gæst kommer ind i restauranten
"Fra en gæst kommer ind i en af vores restauranter, til de igen får lyst til at besøge os, skal vi kommunikere så relevante budskaber som muligt via flere kanaler", fortæller Andreas Sander, der er online-ansvarlig hos Jensen's Bøfhus. Det opnår virksomheden ved at kombinere anvendelsen af aktuelle kampagner med automatiske flows. Ydermere kombinerer Jensen's Bøfhus kanalerne mail og SMS, for at opnå det rette marketingtryk.

"Vi anvender kanalerne til det de er bedst til. Både når det gælder opsamling af nye Club Jensen’s medlemmer, udsendelse af kampagner og automatiseret opfølgning. Derfor har vi valgt et sammenhængende system som MailPlatform", fortsætter Andreas Sander.

Gæsterne kan i restauranterne blive medlem af bøfhusets kundeklub, ved at downloade en app eller udfylde en formular på et mobilvenligt website. Med det samme det sker, videresendes oplysningerne om modtageren til kasseapparatet. Det er vigtigt at medarbejderne i restauranterne altid har friske opdaterede data, og er i stand til at servicere et nyt medlem rigtigt.

Micros, der er leverandør af kasseløsningen, sender gennem MailPlatforms API oplysningerne ind og opdaterer eller opretter et kontaktkort. Dernæst går en lang række processer i gang.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Modtagerne bekræftes
Findes modtagerne ikke i forvejen, vil de blive bekræftet, for at være sikker på de virkeligt ønsker at modtage information. På den måde vil der aldrig kunne rejses tvivl om legitimiteten af dataene. Derefter starter de forskellige flows med autorespondere og triggere.

Autorespondere byder velkommen
Der er en autoresponder på e-mail der byder velkommen til nye modtagere. Ved at tråde serien af autorespondere, lytter de på modtagernes adfærd, og justerer automatisk de følgende kampagner. "På den måde bliver et velkomstflow meget personligt", fortæller Kim Østergaard der er grundlægger og CEO for MailPlatform. Hvor mange kampagner der er skabt, og hvordan de agerer over tid og adfærd, har vi lovet ikke at afsløre i denne artikel.

Triggere følger op efter køb
Kampagner, der baserer sig på triggere, kan blandt meget andet følge op efter et datofelt. Dermed kan Jensen's Bøfhus sige pænt tak for besøget til hver enkelt kunde. Ved at anvende andre dynamiske funktioner, kan de endog spørge om kunden var tilfreds med den bestemte ret de indtog.

Alt er standard i MailPlatform
Jensen's Bøfhus anvender alene standardfunktionalitet i MailPlatform. Det er kun skabelonen der er tilpasset efter kundens ønsker. Skabelonen er responsiv, hvilket betyder den opfører sig forskelligt vist på en computer eller en smartphone.

"Det unikke i kundens anvendelse, er de data der føres over fra webshop, kasseapparat og øvrige systemer, samt de flows der er skabt og den opsætning der er gjort", konkluderer Kim Østergaard fra MailPlatform.

Jensen's Bøfhus har integreret MailPlatform med POS løsningen fra Micros, en webshop fra Magento og en række egenudviklede systemer. Integrationerne er kodet mod API'et i MailPlatform.