Event og konference modul

Ved at kombinere funktionerne i MailPlatform, er det nemt at skabe sit eget konference og event modul. Alle funktionerne er standard i selv de mindste abonnementer.

Opbygning af et nyt event

Selve invitationen til en ny konference eller event skal have en base. Det kalder vi for en kontaktliste, der kan rumme modtagerne som vi i denne artikel fremover kalder for deltagerne.

Deltagerne skal have tilknyttet de rigtige felter, så de kan registrere de oplysninger der er krævet for konferencen eller eventet. Den funktion hedder egne felter, Custom Fields, og rummer ingen begrænsninger i antal felter eller typer.

Typisk ser vi ved events, at vore kunder tilføjer firmanavn, dato for kontakt, kundens mobilnummer til brug for SMS beskeder, datoen for eventet og nogle interessefelter for valg af spor på konferencen.

Opsamling af deltagere til eventet

Intet event uden deltagere. Heldigvis er det nemt at få eksisterende modtagere over på din konferenceliste. Funktionen Trigger kan flytte modtagere over på en ny kontaktliste, alene hvis de klikker i en kampagne der udsendes til din normale liste.

En anden måde for opsamling af deltagere, er gennem en tilmeldingsformularer. Den skabes med en funktionen Webforms, hvor et wizard tager jer igennem hele processen med opbygningen af det nye mikrosite for nye tilmeldinger.

Den tredje måde er gennem integration med andre løsninger, det kan være et CMS, et CRM, et ERP (økonomisystem) eller en helt anden type software.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Flows omkring eventen

Dernæst skal modtagerne opdateres omkring eventen.

Den opgave varetager autoresponder og trigger funktionerne. De kan følge op ud fra datoen for afholdelse, hvornår modtagerne har tilmeldt sig, dato for opfølgning, om deltagerne åbner materiale de modtager, om de klikker på bestemte links - og de modsatte fortegn om de ikke åbner eller ikke klikker.

Samtidigt giver kalenderfunktionen i autorespondere, et fuldt overblik over hvad or hvornår hver enkelt deltager vil modtage hvilke informationer / kampagner.

Forud for eventen og på dagen for eventen kan et marketingmiks af email- og SMS kampagner sørge for det optimale udsendelses tryk.

Efter eventen eller konferencen

MailPlatform har et indbygget modul til spørgeskemaer, der i kombination med Update Profile kan opsamle viden om deltagernes tilfredshed.

Spørgeskemaet kan inkluderes i en eller flere kampagner, som deltagerne kan få efter eventet eller konferencen - endog ud fra en segmenteret opfølgning baseret på deres tidligere interesser, præferencer og adfærd.

Alle de nævnte funktioner baserer sig på standardmoduler og funktioner. MailPlatform. Tilmeld din virksomhed vores gratis prøveperiode for at høre mere. Eller ring til os på 72 44 44 44 alle hverdage.

Læs mere om de forskellige abonnementer hos MailPlatform.