MailPlatform er en intelligent email marketing løsning. Email marketing kaldes populært for løsninger til udsendelse af nyhedsbreve.

Løsningen kører i skyen hos vores sikrede datacentre. Vi anvender alene datacentre i Europa hos Interxion kontrolleret i samarbejde med vores hosting partner Solido.

mailplatform-it-arkitektur

Vores tekniske setup består af spejlede servere, der kan tage over for hinanden i tilfælde af nedbrud. Alt er redundant lige fra fire forskellige datalinier ind til datacentret. To firewalls til hvert servercluster, to routere, to SAN diske og to lokale raidede diske lokalt i

hver maskine. Herudover er der naturligvis fuld strømbackup foruden to linier med bystøm ind i datacentret.

Vores datacentre ligger i Luxemborg og Ballerup. Datacentret i Luxemborg er et TIER-4 sikret (højeste niveau) mens Ballerup er et TIER-3 certificeret.

MailPlatform er godkendt som databehandler af det offentlige. Det betyder at vi må opbevare personfølsomme data som f.eks personnumre i sammenhæng med identificérbare personoplysninger.

mailplatform-white-reference-650px

For tiden er der megen dialog omkring opbevaring af data i USA, og de amerikanske myndigheders adgange og bagdørs adgange til oplysningerne. Vi har taget et bevidst valg om altid alene at opbevare oplysningerne indenfor EU.

Udvalgte kunder der sender nyhedsbreve med MailPlatform

Hos MailPlatform har vi ca. 1.000 danske kunder, der sender nyhedsbreve med vores løsning. Det er meget forskelligt, hvor mange af systemets avancerede funktioner, den enkelte kunde anvender. Nogle anvender alene basisfunktionaliteten, skab en email kampagne, byg den med vores drag-and-drop editor og send den ud til målgruppen. Andre er gået i dybden og bruger automatiserede flows, selvlærende links, dynamisk og relevant indhold og meget mere.

mailplatform-white-reference-650px-2

 

Naturen af en email marketing løsning

Slår man ordet “email marketing” op fortæller ordbøgerne, at det er udsendelsen af direkte email marketing beskeder til en gruppe af modtagere. I Danmark kalder vi det lidt populistisk email marketing for udsendelsen af nyhedsbreve. Det er en relativ upræcis formulering, der lader megen funktionalitet tilbage.

Email marketing begreberne dækker over både transaktionelle mails (f.eks. vouchers fra køb af gavekort eller deals, ordrebekræftelser fra webshops og fakturaer fra ERP systemer), dialog platforms kampagner, automatiske flows i form af autorespondere og trigger mails – samt naturligvis segmenterede og ikke segmenterede nyhedsbreve.

mailplatform-white-reference-650px-3

 

MailPlatform rummer alle definitionsbegreberne nævnt ovenfor, men vi kan også mange andre discipliner indenfor f.eks. SMS kampagner, der hvor nyhedsbreve bliver mere til 1-til-1 kommunikation, dialog, der lærer af modtagernes handlinger. Klik her for at se lære mere om funktionerne i MailPlatform.