Løsning til butikskæder

MailPlatform har stor erfaring med, at servicere butikskæder med fundamentet for en kundeklub, eller en løsning til et nyhedsbrev udsendt på mail eller som SMS.

Løsningen kan være ganske enkel, eller være fuldt integreret med andre systemer. Det er vigtigt at sikre konsistente data, at modtagernes oplysninger er identiske, på tværs af kasseapparaterne, webshoppen og andre online repræsentationer.

MailPlatform har standard integrationer med førende POS leverandører, webshop leverandører, CMS leverandører og CRM aktører.

 

Den frivillige kæde

Det decentrale element kendetegner ofte den frivillige butikskæde. Kæden er ejet af medlemmerne, der alle ejer og driver en eller flere butikker.

Langt de fleste frivillige kæder har en stor del af opgaverne forankret lokalt. Det er ganske naturligt, når ejerne sidder lokalt og ofte består af dygtige købmænd. For nyhedsbrevene og kundeklubben betyder det, at flere udsendelser udføres lokalt, eller tilpasses og udsendes lokalt.

MailPlatform kan servicere de enkelte butikker med gratis support, og hver butik kan have sin egen konto. Samtidigt styres ejerskabet af modtagerne, efter den overenskomst der er i kæden. Ejes modtagerne af den enkelte butik, ofte med en brugsret for kæden, eller ejes modtagerne af kæden som helhed med omvendt brugsret. Alt dette håndterer MailPlatform som standard. Udgår en butik kan vedkommende fortsætte i MailPlatform - nu isoleret fra kædens design og med sine modtagere i behold.

Kæden kan med vores koncern løsning, nedarve indhold til de enkelte butikker, hvor butikkerne selv kan lave en lokal tilpasning. Tilpasningen kan også ske automatisk med nogle af de indbyggede funktioner til intelligent indhold.

Kapitalkæden med central marketing

De fleste kapitalkæder, kæder hvor ejerskabet ofte ligger hos et selskab, eller en grupppe af investorer, udmærker sig ved mange centrale funktioner. En af de væsentligste er den fælles marketing funktion. Flere frivillige kæder kører også denne model - mere eller mindre velorganiseret.

I modsætning til mange frivillige kæder har kapitalkæderne ofte ingen interesse i, at de enkelte butikker selv udsender nyhedsbreve. Der vil vi anbefale, at kæden fletter lokale budskaber ind, baseret på modtagernes præferencer. Det kan indbyggede funktioner som dynamisk indhold, IF, THEN ELSE og eksternt indhold håndtere dynamisk.

Flere butikskæder er internationale, eller har flere brands, hvor den tidligere nævnte koncernløsning igen kan anvendes. Her vil kapitalkædens hovedkontor sidde øverst i pyramiden, landene lige under og måske de enkelte branddivisioner i tredje lag. Alle lag kan håndteres i brugerstyringen (faktisk i teorien et uendeligt antal lag), og der kan nedarves færdige kampagner ligeledes gennem alle lag.

Sammenhænge med andre systemer

Fælles for butikskæderne er, at alle butikker er udstyres med et kasseapparat. Det kaldes i dag for en POS. MailPlatform har standard integrationer med flere POS leverandører, og et særligt strategisk samarbejde med DdD Retail.

Ved at integrere POS med MailPlatform, kan tilmeldinger og ordredata udnyttes intelligent til at skabe mersalg gennem målrettede udsendelser af nyhedsbreve og SMS markedsføring.

Det er også vigtigt at skabe gode integrationer mod webshop og CMS. Ved at skabe den rigtige synlighed for tilmeldingsformularer online, kan der opsamles mange rigtig gode modtagere. MailPlatform har indbyggede webforms, altså input formularer der nemt indsættes på din side. Læs mere om webforms her.

Sammenhænge skaber konsistente data

Dagligt hjælper vi kunder med at få konsistens i deres data. Mange multi-channel aktører glemmer at tænke de rigtige flows. Hvordan kommer modtagerne ind på vores liste, hvad sker der når de afmelder sig, hvis adressen ikke længere fungerer osv. Og hvad nu hvis modtageren ændrer sine oplysninger i en fysisk butik, i webshoppen eller måske med opdater profil funktionen i MailPlatform. Hvordan sikrer man konsistensen, altså at dataene holdes opdateret i alle kanalerne?

Det kræver en individuel drøftelse, hvor vi sammen gennemgår ønskerne til din kædes flow. Hvordan fungerer klubben, kan man være medlem uden at modtage nyhedsbrevet, hvordan kommunikeres feks bonuspoint uden permission osv. Der er mange spørgsmål. Vi har stor erfaring fra et bredt udsnit af brancher og kunder. Og vi hjælper gerne. Det koster kun almindelig høflighed.

Kontakt os på 72 44 44 44 eller support@mailplatform.dk for at høre mere.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned