Autoresponder 3.0 - automatiske flows

En autoresponder tager udgangspunkt i det tidspunkt modtageren er blevet tilmeldt.

Med funktionen Autoresponder kan en eller flere kampagner udsendes automatisk i et flow af email eller SMS beskeder.

Overblikket bevares nemt med den indbyggede kalender, der viser tidspunktet for udsendelse, giver mulighed for at aktivere og deaktivere en given Autoresponder, samt med drag-and-drop flytte rundt på rækkefølgen.

Byd dine modtagere velkommen
Mange anvender autorespondere til et velkomstflow, hvor den nye modtager får tilsendt typisk 3 kampagner indenfor en kortere tidshorisont.

Et typisk forløb kunne se således ud:
Dag 0, umiddelbart efter tilmelding sendes en kampagne på email, der fortæller om fordelene ved at modtage din virksomheds nyhedsbrev. Mailen indeholder måske en særlig fordel.

Dag 2, om formiddagen, sendes en opfølgende email, der fortæller mere om din virksomhed, hvem, hvorfor og hvad der driver folkene bag. Den opbygger tillid og tryghed.

Dag 5, om aftenen mellem 19-21, sendes en tredje mail, men kun til dem der har åbnet mail nr 2. De øvrige vil ikke modtage flere mails. Mailen indeholder et særligt loyalitets budskab, som tak fordi modtageren har vist interesse er her noget specielt.

Prøv MailPlatform gratis - og få succes med dine nyhedsbreve

Du tilmelder dig på 10 sekunder - uden brug af kreditkort - skriv trygt din email i feltet herunder

Blandt kunderne, der anvender MailPlatform til at forbedre deres kommunikation, er Applus, Bauhaus, Billetlugen, CBS,  EGMONT, Gallup, Jensens Bøfhus, Kop & Kande, LEGO, Leo Pharma, Lions, Merck, Mr., Sampension, UNICEF og Ældresagen.

Prøveperioden er gratis, helt uforpligtende og udløber automatisk, hvis du ikke ønsker at fortsætte. Vi har abonnementer fra 69 kr. pr. måned

Budskabet kan differentieres
Der er flere måder at differentiere budskaberne på. Dels kan en autoresponder blive udsendt på et væld af kriterier. Overordnet set kan det ske efter tid - antal timer, dage eller uger efter tilmelding - eller i forhold til en bestemt adfærd - adfærd i en mailkampagne eller i en anden autoresponder.

Oveni disse grundlæggende kriterier kommer et væld af filtre og muligheder for at kombinere tid og adfærd. Lad os give et eksempel på en autoresponder efter køb:

En kunde har netop købt en vare hos din virksomhed. Samtidigt tilmelder vedkommende sig jeres nyhedsbrev. Modtageren oprettes via en integration mellem webshoppen / kasseløsningen hvor købet foretages og MailPlatform. Udover kundens email adresse og andre stamoplysninger sendes også nogle detaljer om varerne der er købt. Og der sættes et JA i et felt der oprettes og kaldes "Er kunde".

Autorespondere kan kombineres med Trigger Mails
På den måde kan virksomheden målrette budskaber til købende kunder - og differentiere meddelelserne til endnu ikke kunder.

Med den nye viden opsætter marketingafdelingen 3 autorespondere, der differentierer budskaberne til kunder og ikke kunder, indsætter information om det seneste køb i en opfølgende mail ti dage efter købet og laver en winback mail

Udover disse oplysninger skrives datoen for købet i et datofelt. Dette anvendes specielt ifht Trigger Mails, som du kan læse meget mere om her. Hvor en autoresponder tager udgangspunkt i tidspunktet for tilmeldingen, kan en Trigger reagere på en lang række andre primære parametre.



Webinar om Autorespondere

Live Webinar fra torsdag den 26. marts 2015, hvor Autoresponder 3.0 blev gennemgået af Kim Østergaard. Kim Østergaard er grundlægger og CEO for MailPlatform.