160 karakterer der popper op på din mobil – de hedder SMS beskeder, og er et effektivt våben for at få opmærksomhed. Og de kan mere end blot opnå opmærksomhed. SMS beskeder skaber resultater.

Bip bip – vi kender alle lyden. En i lokalet har modtaget en SMS besked. Beskeden fanger opmærksomheden hos modtageren. Ofte også hos personerne omkring modtageren. Fordi SMS beskeder oftest anvendes mellem mennesker, bliver langt de fleste af dem åbnet og læst. Også hvis budskabet kommer fra en virksomhed. SMS beskeder har en åbningsprocent på 98%.

Se video podcast med Kim Østergaard, grundlægger af MailPlatform, der perspektiverer artiklen

98% åbner en SMS besked

SMS er et stærkt medie. Med næsten alle modtagere, der åbner den tilsendte besked, er SMS beskeder noget nær det perfekte medie. Hvis det ikke var for begrænsninger i formatet, ville mediet udgøre en langt større del af det samlede marketing mix. Netop derfor skal din virksomhed anvende det. I gennemsnit modtager den enkelte forbruger, meget få SMS beskeder der er markedsføring. Det giver maksimal synlighed og reaktion. Hele 95% åbner en SMS indenfor de første 5 minutter.

Link i en SMS starter en kædereaktion

Med MailPlatform kan du indsætte links i SMS beskeder. Og linket fortæller om modtagernes adfærd – hvem har klikker på linket. Hvilken enhed, telefon, har vedkommende – og hvornår er det sket. Viden der kan omsættes til nye handlinger. Når modtageren klikker på linket i en bestemt SMS besked, kan det lede til en hel kædereaktion af handlinger.

I vores lille eksempel her er modtageren en kvinde, der netop har fået en SMS besked fra sin lokale tøjbutik. SMS beskeden indeholder et link. Linket hedder “Tilmeld dig VIP aften i morgen”. Modtageren klikker på linket. Og udfylder en preudfyldt opdater profil formular. Hun registrerer at hun kommer til arrangementet. Straks derefter sendes en e-mail kampagne, der fortæller mere om arrangementet. Tre timer før arrangementet sendes der en automatisk reminder SMS – Husk VIP aften om tre timer …..

Varslinger er også markedsføring

Rigtig mange virksomheder varsler deres kunder. Det kan være en bekræftelse på booking af bord, en besked om at pizzaen er på vej, at bilen kan hentes fra service og mange lignende scenarier.

De fleste glemmer at sådanne beskeder også er markedsføring. Husk at skrive dem sælgende. Måske ikke direkte, men så indirekte og med god service for øje.sms-mailplatform

SMS beskederne kan også indeholde links. Måske ikke varslingsbeskeden, men beskeden der kommer dagen efter. “Var du tilfreds med afhentningen og servicen på værkstedet” – Ja meget, Ja, Nej eller Nej slet ikke. MailPlatform kan opsamle den viden. Det kan afstedkomme en ny besked, eller en alert til en ansvarlig medarbejder.

mail2sms eller direkte fra MailPlatform

Med MailPlatform er der to muligheder for at sende beskeder. Den ene er direkte fra systemet, hvor en indbygget editor sørger for opsætningen. Det er muligt at indsætte flettefelter, Kære NAVN og lignende målrettet indhold.

Det er også fra interfacet at intelligente beskeder, der reagerer på andre handlinger eller tid, opsættes som henholdsvis autoresponder og trigger kampagner.

SMS beskeder kan også leveres direkte fra dit virksomheds interne systemer. Næsten alle løsninger kan sende en simpel mail. Det være sig økonomisystemet, det interne mailsystem eller en webserver når en handling sker – feks en ordre lægges. Ved at sende en mail til en hemmelig adresse hos MailPlatform, kan mailens indhold laves om til en SMS. SMS beskeden afsender indenfor få sekunder fra modtagelsen.

SMS beskeder kan leveres til mobiltelefoner i alle lande.

Læs mere på www.mailplatform.dk/SMS