Det er enhver marketingchefs drøm, at kunne målrette kommunikationen til hver enkelt modtager. De fleste ved også det er koster spidsen af en jetjager, og kræver involvering af adskillige afdelinger er virksomheden – inklusive IT-afdelingen og eksterne bekostelige konsulenter.

Den danske virksomhed MailPlatform har lanceret en ny funktion, der gør det svære simpelt, som kan læse unikke data via feeds fra andre systemer i virksomheden. De unikke data kædes nemt med et flot design i løsningen, og sendes ud til hver enkelt modtager med et tryk på en knap.

Dermed er drømmen om en ægte dialog platform, der lærer af kundernes adfærd, kan hente unikt indhold, kan gøre indholdet relevant og dynamisk pludselig blevet standard.

Det strategiske er et kvantespring

“Med den nye funktion, har vi taget MailPlatform op i superligaen for email marketing løsninger, helt derop hvor konkurrenterne koster 15-20 gange vores pris”, fortæller grundlægger Kim Østergaard.

Det fungerer 100% dynamisk – den nye funktion External Content i MailPlatform systemet. Funktionen fungerer som en slags 3-trins raket, hvor et produktfeed, artikelfeed, nyhedsfeed eller helt andre RSS, Facebook, Instagram eller XML feeds flettes med et design og indsættes elegant i alle former for udgående kampagner, automatisk flows og form flows.

External Content kan hente unikke data på hver eneste modtager i eksterne systemer. Det betyder at nyhedsbreve kan tilpasses individuelt, ud fra f.eks. tidligere købshistorik på en webshop.

Han betragter den nye funktion som essentiel for alle moderne e-handels købmænd, der kan tage et traditionelt massedistributionsmedie og gøre til 1-til-1 kommunikation. Funktionen External Content er I alle abonnementerne, og dermed tilgængelig helt ned fra 50 kr. pr. måned.

Den automatiske udsendelse

MailPlatform kan udsende den samme kampagne flere gange. Vi kalder det for Repeat Sending, og muliggør en 100% automatisering af de udgående nyhedsbreve. 

Vi har tilføjet en række filtre, der kan tjekke for nye items i et eller flere tilknytte feeds, at der minimum er et bestemt antal nye items, eller at der slet ikke må være items som allerede er udsendt i en tidligere automatiseret kampagne. 

Derudover kan titlen på et af de tilknyttede feeds anvendes som emne på automatiserede kampagner. På den måde kan emnet altid holdes relevant. 

Vi kalder automatiseringen af udsendelser for en slags personlig assistent. MailPlatform “lytter” på dine eksterne feeds, og sender kun repeterede kampagner ud, hvis de indeholder noget nyt.

Det betyder at email kampagner med nyt frisk indhold, kan udsendes f.eks. hver morgen kl 07.00, hvis der er X forekomster af nyt indhold – helt uden nogen medarbejdere behøver foretage en manuel handling i MailPlatform. 

Som du kender det fra din elektroniske kalender, kan også repeterende kampagner automatiseres med forskellige intervaller. Ugentligt, dagligt eller på bestemte ugedage har vi valgt at implementere i første version af funktionen.

At oprette og linke design

External Content kræver et feed i enten RSS eller XML format. Langt de fleste CMS eller webshop løsninger kan levere dette. Der oprettes et External Content pr feed, men disse kan anvendes sammen i kampagner på kryds og tværs. 

En kampagne kan f.eks. bestå af noget statistisk indhold og eksternt indhold fra 4 forskellige feeds.

Der er i princippet ingen begrænsninger, udover de begrænsninger nyhedsbreve som medie giver, for hvordan designet af eksternt indhold kan være. Moduler fra den indbyggede drag-and-drop editor kan nemt anvendes, ligesom egne moduler og design kan indsættes via HTML.

Del dine nyeste Facebook opslag

External Content kan også anvende Facebook som et feed. Dermed kan dine nyeste sideopslag automatisk sendes til modtagerne af nyhedsbrevet.

Det er muligt, på samme måde som øvrige feed typer, at vælge mellem antal posts der skal inkluderes fra feedet. Vælg alle eller fra 1-50, hvor rækkefølgen starter fra de nyeste posts datomæssigt. For Facebook sideopslag, er de nyeste opslag altid øverst, hvilket er identisk med de feed vi læser. 

Alt hvad det kræver for at inkludere en side, er at indsætte URL til siden, altså www.facebook.com/MailPlatform/ hvis det var vores side. Vi tager os af det tekniske med at finde id, og hente indholdet ud i struktureret form.

Deling fra Instagram

Alle offentlige Instagram sider kan anvendes som feed med MailPlatform. Og igen kan designet frit formes efter din virksomheds nyhedsbrevsskabelon, enten som er helt eller en del af et modul. Er siden privat, kan den ikke deles gennem løsningen.

www.instagram.com/sidenavn indtastes under Instagram feed, og igen tager MailPlatform sig af det tekniske med at hente indholdet ud og præsentere det.

Fakta om MailPlatform

Virksomheden har over 1.500 danske kunder i alle størrelser. Kunderne fordeler sig over mange forskellige brancher med en overvægt af virksomheder med B2C fokus.

Blandt kunderne er: BoConcept, CBS, Egmont, TNS Gallup, Kop & Kande, Kvik, SOS Dansk Autohjælp, Merck, Sampension, Stof & Stil, Billetlugen, DB Schenker, Giv Blod, Toyota, Creativ Company, NEYE og Damixa.

MailPlatform er ejet af Kim Østergaard, der har over 16 års erfaring med eCommerce og email marketing.