Den største nyskabelse indenfor email marketing i årevis, sådan kalder MailPlatform selv deres nyeste innovation MailRating. Funktionen sikrer evigt relevante modtagere.

Dårlige modtagere er den største hindring for de professionelle afsendere af nyhedsbreve. Tidligere har det faktisk været umuligt, at rydde op i modtagerlisterne, det har været upræcist og enormt tidskrævende. Hertil kommer at begrebet dårlige modtagere har ændret sig meget de senere år.

Kim Østergaard, der er grundlægger af MailPlatform, fortæller om bevæggrunden for at udvikle MailRating. “Vi har valgt at samarbejde med de store modtagere af vore kunders mail – her tænker jeg på Gmail, Hotmail/Microsoft, Yahoo, TDC, Telenor og mange andre. Det kræver at vi konstant er et skridt foran, at modtagerne oplever vore kunder sender primært mails. Den relevans sikres bedst, ved at lære af modtagernes adfærd. Dels på den enkelte kontaktliste, på kundeniveau og globalt på tværs af kunder”.

Ifølge virksomheden er intelligensen bag optimeringen både baseret på regler og algoritmer. Forespurgt lykkedes det ikke at få hemmeligheden bag MailRating ud af Kim Østergaard. “Jeg vil sige så meget, at vi anvender 16 forskellige regler, der arbejder i dybden og på tværs. Derudover anvender vi algoritmer til at optimere leveringen og finde frem til dårlige lister og data før en egentlig udsendelse”.

Den gode modtager med en dårlig adfærd 

Hun er mor til to. Har et godt job, handler meget online og er generelt åben for nye produkter. Desværre er hun grundet det gode job, familien og øvrige aktiviteter også meget travl. Derfor åbner hun ikke de daglige tilbud. Med MailRating ville hun potentielt falde ud af listerne, fordi udsendelses frekvensen ikke matcher modtagerens behov.

Derfor har MailPlatform lavet nogle filtre, der ved skifte fra et engagement segment til et andet, kan sørge for at sende en automatisk mail ud. Det kalder firmaet for en trigger mail, der er en standard funktion i deres cloud email marketing løsning.

På den måde kan værdifulde modtagere og kunder fastholdes kvalitativt i længere tid.

Den dårlige modtager du ikke kender endnu

De farligste modtagere er dem har tilmeldt sig for længe siden, eller modtagere der ikke er bekræftet. Den type modtagere vil trække populariteten på dine udsendelser ned – og det ser spamfiltrene hos feks Hotmail/Outlook.com, Gmail, TDC og flere andre. Endnu værre er det, hvis der rammes spam traps.

MailRating vil automatisk isolere de dårlige modtagere, og enten levere dem på en særlig måde – eller inaktivere dem, der helt falder igennem.

“Hvordan vi regner ud hvilke modtagere, der skal behandles? Se det har vi brugt 1 år på at regne ud, så den hemmelighed kan du ikke fravriste mig”, slutter en unormalt kortfattet Kim Østergaard.

MailRating og tilgængelighed

MailRating er en del af alle abonnementer hos MailPlatform. Den nye funktion koster ikke ekstra, og findes selv i den mindste abonnentspakke til 200 kr pr måned.

For mere information se MailRating.com eller MailPlatform.dk

Fakta til redaktionen

MailPlatform er danmarks eneste certificerede nyhedsbrev, email marketing og dialog platfom.

Virksomheden har over 1.500 danske kunder. Med referencer som: BoConcept, CBS, Egmont, TNS Gallup, Kop & Kande, Kvik, SOS Dansk Autohjælp, Merck, Sampension, Stof & Stil, Billetlugen, DB Schenker, Giv Blod, Toyota, Creativ Company, NEYE og Damixa.

Læs funktionsbeskrivelsen om MailRating

 

Udsendt som pressemeddelelse den 12. maj 2014