Indrømmet. Vi er ikke Facebook eksperter hos MailPlatform. Men vi kender mange, der er partnere hos os, som er dygtige til Facebook. Deres viden har vi sammenfattet med vores løsning til udsendelse af nyhedsbreve.

“Flere eksperter, vi har talt med, fortæller at Facebook opslag fra en kommerciel side, klarer sig markant dårligere i dag end tidligere”, fortæller Kim Østergaard der er grundlægger af MailPlatform. Organiske opslag er opslag, hvor der ikke betales til det sociale medie.

Få medvind på cykelstien

Derfor har opslag på Facebook brug for lidt medvind på cykelstien. De sociale eksperter fortæller, at den organiske rækkevidde er falder 6-10 gange i forhold til tidligere. Dermed er værdien af mange følgere ligeledes faldet. Med andre ord kan din virksomhed ikke længere regne med en høj rækkevidde, for organiske opslag på Facebook.

Der er 2 måder for at opnå medvind. Din virksomhed kan betale for det. Det hedder at booste et opslag. Men det dør ud, lige så hurtigt midlerne på kreditkortet stopper. Den anden mulighed er, at få noget mere organisk trafik på Facebook til dine opslag. Det er her email marketing kommer ind i billedet.

Flere undersøgelser peger på, at Facebook lærer af den tidligere adfærd. Det betyder dermed også, at fremtidige organiske opslag vil klare sig bedre. Hvis trafikken og interessen tidligere har været markant.

Facebook opslag kan udsendes automatisk

Med External Content i MailPlatform kan Facebook opslag indsættes automatisk i nyhedsbreve og andre kampagner. Det betyder at nyhedsbrevet leder organisk trafik ind til opslaget. Dermed ser Facebook opslaget som mere værd. Det betyder opslaget bliver det promoveret aktivt overfor din sides fans. Og måske endnu længere ud i cirklerne. 

Det er ganske nemt at sætte op. Kopier linket til din virksomheds Facebook side. Indsæt linket som stien i External Content. Byg et design der matcher dit ønske. Og indholdet fra Facebook, feks de seneste tre opslag, vil automatisk blive indsat der, hvor det ønskes i fremtidige nyhedsbreve.

Fordi opslagene hentes direkte hos Facebook, vil indholdet altid være aktuelt. Og bliver først hentet på det tidspunkt, hvor nyhedsbrevet bliver sendt ud.

MailPlatform kan også “lytte” på strømmen af opslag, på din virksomheds Facebook side. Når antallet af opslag er som du ønsker, kan et nyhedsbrev automatisk sendes til modtagerne. Nyhedsbrevet kan sågar undergå en automatisk målretning.

Besøgende på Facebook deler mere på mediet

Et andet faktum er, at besøgende på Facebook deler og liker indhold mere, når de bevæger sig rundt inde på Facebook. Langt mere end hvis de læser samme indhold på en webside, hvor der i bunden er knapper for like og deling.

Alene derfor giver det rigtig god mening, at sende trafikken direkte ind til de seneste opslag.

Flere eksperter peger desuden på, at længden på Facebook opslag, også har stor betydning for rækkevidden. Det bør tages med i betragtningen om det korrekte mediemiks.

Automatiske opslag – fra nyhedsbrev til Facebook

For at imødekomme de længere opslag, kan nyhedsbreve automatisk publiceres til Facebook. Og teksten kan styres, som en del af kampagnen og designet i MailPlatform. Det er også muligt at uploade et specielt billede til de sociale medier – eller vælge et fra nyhedsbrevet.

Populært sagt overstyrer MailPlatform med den sociale preheader det automatiske valg af tekst og billede, som Twitter eller Facebook foretager ved opslag af eksternt indhold. På den måde kan din virksomhed automatisk lave lange opslag. Og sikre at opslaget indeholder call-to-action. Altså en opfordring til at interagere med opslaget.

Ved at kombinere Facebook med MailPlatform, vil din virksomhed opnå det bedste fra de mest populære og effektive online marketing kanaler. De sociale medier og målrettede intelligente nyhedsbreve.