Damixa ruller MailPlatform ud på 6 markeder

 

Den innovative virksomhed Damixa, som de fleste danskere har et produkt eller to fra i deres hjem, har valgt danske MailPlatform som en email marketing og CRM dialog platform. Virksomhederne fortæller her om samarbejdet.

 

Damixa er grundlagt i 1966 og en af de mest innovative virksomheder i sin branche. Virksomheden står bag en række store nytænkninger med et-grebs amaturet og en vandhane, hvor tuden kan dreje 360 grader rundt, for blot at nævne nogle få af Damixa’s mange innovationer.

Holdet bag MailPlatform gik derfor meget ydmygt til værks, efter marketingchefen hos Damixa havde henvendt sig og ønskede at blive kunde.

”Som iværksætter drømmer man om at skabe noget, om at være innovativ”, fortæller grundlægger af MailPlatform, Kim Østergaard. ”Derfor er det noget ganske særligt, når en meget innovativ virksomhed, hvor jeg tilmed bruger deres produkter hver dag i hjemmet, henvender sig og ønsker at blive kunde”. Damixa anvender MailPlatform både til kommunikation med slutkunderne og forhandlerne på flere end 6 markeder.

“Vi har været glade for den hjælp og sparring medarbejderne hos MailPlatform har givet os, og vi forventer os meget af samarbejdet. At løsningen samtidig er blandt de billigste på markedet tæller absolut ikke ned”, fortæller Henrik Haislund Rasmussen der er marketingchef hos Damixa.

 

Opgaven med Damixa er en fler-trins-raket

Første del af opgaven lød på at sikre den grafiske identitet på tværs af landene, samtidig med at landene indenfor rammerne frit kan skabe deres nyhedsbreve. ”Den opgave har vi løst med MailPlatform Builder, der er vores drag-and-drop editor. En drag-and-drop editor betyder at trække de ønskede moduler, f.eks. et billede med tekst rundt om, et foto modul, et tekstmodul i to-spalter og lignende, ind på den ønskede kampagne”, fortsætter Kim Østergaard.

MailPlatform Builder rummer over 60 standard moduler, der frit kan sammensættes på alle mulige forskellige måder. Lidt populistisk forklaret giver det millioner af designmuligheder. Alle modulerne er tilgængelige for den operationelle marktingmedarbejder, og kan på få minutter sammensættes til dagens- eller ugens nyhedsbrev. Alle moduler er naturligvis responsive, dvs. at elementerne i modulerne opfører sig forskelligt, hvis de åbnes på en mobil enhed versus en computer med en lang større skærm.

I de næste faser erstatter MailPlatform også et CRM system, der var for besværligt at anvende til formålet med personlige nyhedsbreve til Damixa’s kunder. Derfor var en af opgaverne også, at anvende de CRM funktioner MailPlatform er født med. ”Sammen med kunden har vi tilføjet de felter der matcher deres datamodel, opsat de rigtige segmenter og klargjort dynamiske indholdsområder i skabelonerne”, slutter Kim Østergaard fra MailPlatform.

 

 

Udsendt som pressemeddelelse den 18. juli 2013

Pressekontakt:

Kim Østergaard, kim@mailplatform.dk eller mobil 42 555 555.

Prøv MailPlatform gratis i 30 dage

privacy Vi passer godt på dine oplysninger og deler dem ikke med andre.
Vi optager kun seriøse virksomheder, der ikke spammer, som kunder.